Kiedy zaledwie po dwóch dniach wyświetlania „Draculi” w amerykańskich kinach liczba sprzedanych biletów sięgnęła pięćdziesięciu tysięcy, producent Carl Laemmle Jr. musiał poczuć niewysłowioną ulgę. Nad filmem ciążyło bowiem istne fatum – gospodarczy kryzys lat trzydziestych dał się wytwórni Universal we znaki, a przed rozpoczęciem zdjęć zmarł typowany do roli tytułowej Lon Chaney. Okrojono więc budżet, zaś do obsady dołączył Bela Lugosi, który na deskach teatru niemal nie rozstawał się z peleryną Draculi. Film Toda Browninga zrewolucjonizował wampiryczny mit dla popkultury i dał początek prawdziwej fali horrorów firmowanych logiem studia Universal.
Znany głównie ze współpracy z legendarnym aktorem epoki kina niemego Lonem Chaneyem oraz ze swoich filmów „Dracula” i „Dziwolągi” reżyser i scenarzysta amerykański. Browning odnajdywał się praktycznie w każdym gatunku filmowym i podczas swojej kariery zrealizował ponad pięćdziesiąt filmów pełnometrażowych.
1927 Demon cyrku / The Unknown
1931 Dracula
1932 Dziwolągi / Freaks
1935 Znak wampira / Mark of the Vampire