Jerry Schatzberg urodził się w 1927 roku w Nowym Jorku. Zanim rozpoczął karierę filmowca, cieszył się już renomą znakomitego fotografa, którego specjalnością były portrety – Schatzberg uwiecznił na zdjęciach twarze Boba Dylana, Fidela Castro, Romana Polańskiego, Jimiego Hendrixa, Milosa Formana i wielu innych. Jako reżyser jest zaliczany do najważniejszych przedstawicieli nurtu Nowego Hollywood, w ramach którego na początku lat 70. powstawały odważne, introspekcyjne, ambitne filmy mierzące się z poważnymi problemami społeczno-psychologicznymi (obok Schatzberga tworzył je np. Martin Scorsese). To najlepszy okres w karierze Schatzberga, która po nadejściu Kina Nowej Przygody spod znaku Stevena Spielberga i George’a Lucasa uległa załamaniu – kolejne filmy spotykały się już z obojętnym bądź negatywnym przyjęciem. Jego wczesne dzieła nadal są jednak cenione za to, co charakteryzuje również fotografie Schatzberga – umiejętność wydobycia prawdy gestu i emocji, zdolność uchwycenia wyjątkowych momentów, które budują luźną, otwartą, ale zarazem precyzyjną znaczeniowo narrację.
Spotkanie z reżyserem poprowadzi Błażej Hrapkowicz.
Wstęp wolny za okazaniem bezpłatnej wejściówki, którą można odebrać w wyznaczonych kasach Kina Nowe Horyzonty 15 listopada od 9.00 do 21.30 oraz 16 listopada od 9.00 do rozpoczęcia wydarzenia (liczba wejściówek ograniczona, jedna osoba może odebrać tylko jedną wejściówkę)
Jerry Schatzberg urodził się w 1927 roku w Nowym Jorku. Zanim rozpoczął karierę filmowca, cieszył się już renomą znakomitego fotografa, którego specjalnością były portrety – Schatzberg uwiecznił na zdjęciach twarze Boba Dylana, Fidela Castro, Romana Polańskiego, Jimiego Hendrixa, Milosa Formana i wielu innych. Jako reżyser jest zaliczany do najważniejszych przedstawicieli nurtu Nowego Hollywood, w ramach którego na początku lat 70. powstawały odważne, introspekcyjne, ambitne filmy mierzące się z poważnymi problemami społeczno-psychologicznymi (obok Schatzberga tworzył je np. Martin Scorsese). To najlepszy okres w karierze Schatzberga, która po nadejściu Kina Nowej Przygody spod znaku Stevena Spielberga i George’a Lucasa uległa załamaniu – kolejne filmy spotykały się już z obojętnym bądź negatywnym przyjęciem. Jego wczesne dzieła nadal są jednak cenione za to, co charakteryzuje również fotografie Schatzberga – umiejętność wydobycia prawdy gestu i emocji, zdolność uchwycenia wyjątkowych momentów, które budują luźną, otwartą, ale zarazem precyzyjną znaczeniowo narrację.
1970 Zagadka dziecka klęski / Puzzle of a Downfall Child
1971 Narkomani / The Panic in Needle Park
1973 Strach na wróble / Scarecrow
1976 Dandy, na wskroś amerykańska dziewczyna / Sweet Revenge
1979 Uwiedzenie Joe Tynana / The Seduction of Joe Tynan
1980 Róża z przybraniem / Honeysuckle Rose
1984 Nierozumiany / Misunderstood
1984 Wielkie uczucie / No Small Affair
1987 Cwaniak / Street Smart
1988 Brudne pieniądze / Clinton and Nadine
1989 Reunion / Odnaleziony przyjaciel
2000 The Day the Ponies Come Back