Opowieść o jednej z największych gwiazd estrady XX wieku - Valentino Liberace. Ten pianista polskiego pochodzenia od lat 50. do 80. był najlepiej opłacanym na świecie artystą, a jego pełen przepychu i kiczu styl stał się inspiracją m.in. dla Elvisa Presleya, Eltona Johna, Madonny czy Lady Gagi. Bajecznie bogaty i utalentowany celebryta ukrywał jednak przed światem swój homoseksualizm. I to właśnie historia miłosna, pokazana w przejmujący sposób, jest w centrum filmu Soderbergha.
W Cannes, gdzie film zadebiutował, szczególne zachwyty, oprócz realizatorskiej sprawności i inscenizacyjnej wiarygodności (wiele z rekwizytów należało do Liberace), wzbudziły główne role Michaela Douglasa oraz Matta Damona. Mimo bogatego dorobku obu aktorów występ w filmie wielu krytyków określiło ich „życiowym osiągnięciem”. I nie ma w tym wielkiej przesady.
Filmowiec-orkiestra: reżyser, scenarzysta, producent, operator, montażysta. Jego kariera zaczęła się jak u Hitchcocka – Złotą Palmą za słynne Seks, kłamstwa i kasety wideo z 1989 roku, które zdefiniowały niezależne kino na następne dekady. Potem napięcie rosło z kolejnymi nagradzanymi filmami, odmiennymi stylistykami i gatunkami, z którymi Soderbegh postanawiał się mierzyć: komedia sensacyjna (Ocean's Eleven), zaangażowane kino obyczajowe (Traffic), science-fiction (Solaris), biografie (Che), eksperymenty formalne (Full Frontal). Wielki Liberace to oficjalnie ostatni film w jego karierze.
1989 Seks, kłamstwa i kasety wideo / Sex, Lies, and Videotape
1993 Król wzgórza / King of the Hill
1998 Co z oczu, to z serca / Out of Sight
2000 Erin Brockovich
2000 Traffic
2012 Magic Mike
2013 Wielki Liberace / Behind the Candelabra