Filmowy nokturn fotografa Khalika Allaha portretującego rezydentów Harlemu: bezdomnych, złodziei, prostytutki, stręczycieli, konsumentów i handlarzy twardych narkotyków. Ludzi, którzy zwariowali od nadmiaru substancji psychoaktywnych lub z innych powodów żyją poza system i teraz gromadzą się na ulicach po zmroku w poszukiwaniu towarzystwa, zysku czy odrobiny szczęścia. Wszyscy są biedni, większość czarnoskóra, a ponad połowa nagrzana alkoholem i narkotykami. Słuchamy ich opowieści – banalnych i strasznych – oglądając obrazy w zwolnieniach, pętlach i detalach. Widzimy dym, kłębiący się z ust i nozdrzy, spoconą skórę, szkliste oczy. Głębokie cienie i ostre światło. Chiaroscuro jak w obrazach Caravaggia, piękno i brud; świętość i upadek; jasność i mrok. Tytuł – pozornie obraźliwy i rasistowski – pochodzi ze słynnego wykładu Malcolma X omawiającego niebezpieczeństwo podziału Afroamerykanów na „niewolników domowych” i „niewolników polnych”.
Urodzony w 1985 roku nowojorski fotograf, artysta wideo, reżyser portretujący przede wszystkim mieszkańców Harlemu. Zaczynał jako fotoamator snujący się nocami po ulicach, potem skończył studia fotograficzne, ale nadal wzorem pionierów fotografii nie używa lampy błyskowej.
2012 Slang Aperture (short)
2012 Street Opera (short)
2013 Antonyms of Beauty (short)
2015 Field Niggas (doc.)