Kiedy myśli się o arcydziełach kina amerykańskiego, w pierwszym odruchu do głowy przychodzą takie szacowne tytuły jak Nietolerancja, Obywatel Kane i Lista Schindlera. Alexandre O. Philippe, specjalista od kinofilskich esejów, w swoim nowym dokumencie udowadnia, że miejsce w kanonie należy się również Teksańskiej masakrze piłą mechaniczną z 1974 roku. W kolejnych segmentach o niskobudżetowym horrorze Tobe’a Hoopera opowiadają admiratorzy tego dzieła: komik Patton Oswalt, pisarz Stephen King, krytyczka Alexandra Heller-Nicholas oraz reżyserzy Takashi Miike i Karyn Kusama. Wspominają pierwszy seans i dają wyraz zachwytowi, używając jako superlatyw takich przymiotników jak „zdziczały”. Analizują radykalną estetykę filmu, a także odkrywają ukryte w nim sensy. Eschatologiczny namysł, wątki społeczne, rozmaite kulturowe nawiązania i korelacje. Ślady zeitgeistu, jak i kształt rzeczy przyszłych – proroczą wizję zbarbaryzowanej Ameryki.
Urodził się Genewie, studiował w Tisch School of the Arts w Nowym Jorku. Badacz kina i popkultury. Nakręcił dokumenty na temat m.in. realizacji Egzorcysty, fenomenu Gwiezdnych wojen, sceny pod prysznicem z Psychozy oraz wpływu Czarnoksiężnika z Oz na twórczość Davida Lyncha. Jego dokonania pokazywano w Wenecji, na Sundance i SXSW, również na American Film Festivalu i Nowych Horyzontach.
2010 Skandalista George Lucas / The People vs. George Lucas (doc.)
2014 Doc of the Dead (doc.)
2017 78/52 (doc.)
2019 Na wiarę. „Egzorcysta” Williama Friedkina / Leap of Faith: William Friedkin on The Exorcist (doc.)
2022 Lynch/Oz (doc.)
2024 Reakcje łańcuchowe / Chain Reactions (doc.)