Lokalna dziennikarka radiowa ze stanu Arkansas Marcia Jeffries prowadzi program Twarz w tłumie, w którym rozmawia ze zwykłymi Amerykanami. Bohaterem odcinka nagrywanego w areszcie jest włóczęga i uliczny grajek Larry Rhodes. W zamian za obietnicę skrócenia kilkudniowego wyroku mężczyzna podśpiewuje na antenie i dzieli się anegdotami z życia wagabundy. Program podoba się tak bardzo, że Jeffries namawia Rhodesa – któremu nadaje przydomek „Samotnik” (Lonesome) – na stałą audycję. Popularność Samotnika rośnie – do radia płyną listy i podarunki. A kiedy bohater, żartując, zachęca słuchaczy, by zrobili psikusa szeryfowi, nagle odkrywa, że wraz z popularnością przychodzi władza. Z lokalnej stacji Samotnik przenosi się do telewizji, a liczba jego fanów wzrasta do milionów. Rhodesa kuszą reklamodawcy, którymi niegdyś się brzydził, i politycy, którym nie ufał. Upojony popularnością wierzy w to, że może osiągnąć wszystko – nawet wypromować kandydata na prezydenta. Sukces jest na wyciągnięcie ręki.
Reżyser filmowy i teatralny, scenarzysta i pisarz. Laureat dwóch Oscarów za reżyserię (Dżentelmeńska umowa, Na nabrzeżach) oraz Oscara honorowego. Współtworzył legendy Marlona Brando (Tramwaj zwany pożądaniem, Na nabrzeżach) i Jamesa Deana (Na wschód od Edenu). Autor takich słynnych tytułów jak Ameryka, Ameryka, Wiosenna bujność traw, Laleczka czy Panika na ulicach. Niezwykły realista i stylista amerykańskiego kina, który zmienił jego oblicze po drugiej wojnie światowej. Odrzucony przez część branży filmowej po zeznaniach przed komisją McCarthy’ego.
1947 Dżentelmeńska umowa / Gentleman’s Agreement
1950 Panika na ulicach / Panic in the Streets
1951 Tramwaj zwany pożądaniem / A Streetcar Named Desire
1954 Na nabrzeżach / On the Waterfront
1955 Na wschód od Edenu / East of Eden
1956 Laleczka / Baby Doll
1963 Ameryka, Ameryka / America, America