Amy Adams wciela się w rolę przybitej opieką nad dzieckiem matki i artystki, która na jakiś czas zrezygnowała z kariery i życia towarzyskiego. Jak w Dniu świstaka co rano smaży tosty i podaje owocową papkę, po czym wychodzi na spacerek z maluchem. Jest coraz bardziej sfrustrowana codzienną rutyną, na domiar złego ma problemy z nadmiernym owłosieniem i zaczyna mieć apetyt na surowe mięso. Czyżby jej życie schodziło na psy…? Przenikliwa bibliotekarka podsuwa jej zaskakujące lektury, a wspomnienia z dzieciństwa jedynie podsycają zew natury. W swoim trzecim filmie fabularnym, opartym na bestsellerze pod tym samym tytułem, Marielle Heller (Cóż za piękny dzień, Wyznania nastolatki) sprawnie łączy komedię z baśnią, a realizm magiczny uzupełnia elementami body horroru. W aktorskim tour de force Amy Adams poddaje się nie tylko fizycznej, ale i wewnętrznej transformacji. Mówiący o meandrach macierzyństwa, biologicznym uwikłaniu, tożsamości matki i rzadko poruszanych aspektach kobiecej egzystencji Nightbitch może stać się filmem równie gorąco dyskutowanym, co nagrodzona w Cannes, przełomowa dla cielesnego feminizmu Substancja Coralie Fargeat.
Urodzona w 1979 roku aktorka teatralna i filmowa, scenarzystka i reżyserka, studiowała na prestiżowych uczelniach w Los Angeles i Londynie. W 2012 roku wyróżniona stypendium Sundance dla młodych reżyserów, pisała też scenariusze pilotowych odcinków seriali dla ABC i 20th Century Fox. Wyróżniona nagrodą Directors to Watch podczas festiwalu w Palm Springs. Inspiruje się dokonaniami Nicole Holofcener i Jill Solloway. Jej Wyznania nastolatki i Cóż za piękny dzień były pokazywane na AFF.
2015 Wyznania nastolatki / The Diary of a Teenage Girl
2018 Czy mi kiedyś wybaczysz? / Can You Ever Forgive Me?
2019 Cóż za piękny dzień / A Beautiful Day in the Neighborhood
2024 Nightbitch