Las Vegas w trzecim pełnometrażowym filmie Gii Coppoli wygląda inaczej niż zwykle. Jest miastem melancholii, miękkiego światła i błękitu: akcja rozgrywa się zimą, niebo często zasnuwają chmury, hula wiatr. Nie ma też tłumu turystów, w końcu to historia o schyłku pewnego widowiska. Scenarzystka Kate Gersten inspirowała się prawdziwą rewią, Jubilee, wystawioną po raz ostatni w 2016 roku. Teatr, w którym pracuje główna bohaterka (Pamela Anderson w popisowej roli) po kilku dekadach zmienia program. Shelley to tancerka po pięćdziesiątce, bez klasycznego wykształcenia (co zostanie jej w pewnym momencie brutalnie wytknięte), a rewia jest jej całym światem. Kobieta ma dumę artystki i czuje się spadkobierczynią francuskich estrad. Intymne zdjęcia autorstwa stałej współpracowniczki Coppoli Autumn Durald Arkpaw pozwalają wejść do odchodzącego w przeszłość, gasnącego mikrokosmosu. Kruchej Pameli Anderson towarzyszą tu m.in. Jamie Lee Curtis, Dave Bautista, Billie Lourd i Kiernan Shipka – obsada, która zbiorowo została nagrodzona przez jury festiwalu filmowego w San Sebastián za prawdę, niuans, dużą subtelność i powściągliwość.
Urodzona w 1987 roku scenarzystka, reżyserka i aktorka. Wnuczka Francisa Forda Coppoli, córka producenta Giana-Carlo Coppoli, który zginął w tragicznym wypadku przed jej narodzinami. Dużą część dzieciństwa spędziła na planach filmowych swojej ciotki, Sofii Coppoli. Brała m.in. udział w tworzeniu kostiumów do Somewhere. Między miejscami, jako konsultantka pomagała też przy pracy nad Twixt Francisa Forda Coppoli. Zarówno jej debiutancki pełny metraż Palo Alto (2013), na podstawie zbioru opowiadań Jamesa Franco, jak i drugi film Król Internetu (2020) pokazywane były w weneckiej sekcji Orizzonti.
2013 Palo Alto
2020 Król Internetu / Mainstream
2024 The Last Showgirl