Umiera papież, w Watykanie zbiera się konklawe. Od samego początku jest jasne, że wybór nowej głowy Kościoła będzie starciem frakcji liberalnej z konserwatywną, a rywalizacja kardynałów, choć ubrana w szaty świętego rytuału, nie różni się niemal niczym od wyborczych konfliktów w polityce. Na jaw wychodzą skrzętnie ukrywane tajemnice, zaczyna się pranie brudów, zakulisowe knowania i szantaże. Konklawe w oczach Roberta Harrisa – to jego wnikliwa i doskonale udokumentowana powieść była pierwowzorem scenariusza – jest tłem dla trzymającego w napięciu thrillera, nawet jeśli ten pozbawiony jest typowych dla gatunku scen akcji. Tu niemal wszystko rozgrywa się w pozornym spokoju, nawet jawne groźby wypowiadane są szeptem, lecz przez to wydają się jeszcze bardziej realne. Kościół, jak każda instytucja, jest podatny na zdradę, korupcję i malwersacje, przypomina w Konklawe Harris, a w ślad za nim oscarowy reżyser Edward Berger (Na Zachodzie bez zmian). Nie jest to szczególnie odkrywcza konstatacja, lecz dziś, gdy autorytet Watykanu kruszeje coraz bardziej, wydaje się szczególnie aktualna.
Reżyser i scenarzysta. Urodził się w Niemczech, ma obywatelstwo austriackie i szwajcarskie. Absolwent wydziału filmowego na Uniwersytecie Nowojorskim. Karierę zaczynał, pracując w niezależnej firmie produkcyjnej Good Machine. Pod koniec lat 90. wyjechał do Berlina, gdzie kręcił m.in. pojedyncze odcinki seriali kryminalnych, zrealizował też swój pełnometrażowy debiut fabularny Gomez – Kopf oder Zahl. Największą popularność przyniosła mu nakręcona dla Netflixa ekranizacja Na Zachodzie bez zmian, za którą zdobył Oscara dla najlepszego filmu międzynarodowego.
1998 Gomez – Kopf oder Zahl
2001 Frau2 sucht HappyEnd
2007 Windland
2011 Ein guter Sommer
2012 Moja mama musi zniknąć / Mutter muss weg
2014 Jack
2018 Patrick Melrose (miniseries)
2019 Wszyscy, których kocham / All My Loving
2022 Na Zachodzie bez zmian / Im Westen nichts Neues / All Quiet on the Western Front
2024 Konklawe / Conclave