Pavement to legenda amerykańskiego indie rocka. Założony w 1989 roku zespół miał ogromny wpływ na popkulturę i doczekał się nawet żartu w Barbie (2023). Ale film Alexa Rossa Perry’ego stanowi nie tylko nostalgiczny powrót do ery MTV. Twórca, znany z ironicznego podejścia do swoich bohaterów, swobodnie miesza prawdę z fikcją – eksperymentalny dokument zawiera więc sceny z produkcji muzycznego biopicu pokroju Bohemian Rhapsody Bryana Singera (2018). Gwiazdami tych mockumentowych fragmentów są m.in. Joe Perry, Jason Schwartzman, Nat Wolff, a nawet sam reżyser. Formalnie blisko tu Perry’emu do tytułu Martina Scorsesego Rolling Thunder Revue: Opowieść o Bobie Dylanie od Martina Scorsese. Pavements też kontestuje gatunek muzycznej biografii – film jest w końcu o tym, że ani artysty, ani jego sztuki nie da się nigdy zamknąć w jednoznacznych ramach. Co więc zostaje? Według scenarzystów: humor, absurd i groteska, czyli przepisywanie mitów na satyrę.
Urodzony w 1984 roku w Bryn Mawr w Pensylwanii reżyser, scenarzysta i aktor filmowy. Absolwent wydziału filmowego Uniwersytetu Nowojorskiego. Po ukończeniu studiów pracował przez dwa lata w wypożyczalni wideo na East Village, w której poznał wielu swoich późniejszych współpracowników, w tym operatora Seana Price’a Williamsa. W 2009 roku zrealizował swój pełnometrażowy debiut Impolex, inspirowany kultową Tęczą grawitacji Thomasa Pynchona. Jego późniejsze filmy były prezentowane na najważniejszych światowych festiwalach, takich jak Sundance, Berlinale czy MFF w Locarno. Oprócz filmów regularnie realizuje również teledyski. Bohater retrospektywy 14. edycji American Film Festivalu.
2009 Impolex
2011 Paleta barw / The Color Wheel
2014 Do ciebie, Philipie / Listen Up Philip
2015 Królowa Ziemi / Queen of Earth
2017 Złote wyjście / Golden Exits
2018 Her Smell
2020 Paul Schrader: Man in a Room (short doc.)
2024 Pavements (doc.)