W dobie przedwyborczej gorączki trudno ocenić, czy Civil War to jeszcze owoc dystopijnej wyobraźni Alexa Garlanda, czy już quasi-dokumentalny film o podziałach chwiejących posadami amerykańskiego społeczeństwa. Choć reżyser wrzuca nas w sam środek wojny domowej pomiędzy zwolennikami despotycznego prezydenta a żądnymi krwi rebeliantami, to nie interesuje go perspektywa żołnierzy. Zamiast nich głównymi bohaterami filmu czyni dziennikarzy będących legendami w swojej profesji: Lee (Kirsten Dunst) i Joela (Wagner Moura) oraz zafascynowaną nimi adeptkę zawodu Jessie (Cailee Spaeny). W trakcie podróży przez pogrążoną w chaosie Amerykę bohaterowie zacieśnią więzi, wielokrotnie poczują adrenalinowy haj, ale będą też musieli odpowiedzieć na niewygodne pytania o etykę zawodową. Zrealizowane z werwą, lecz jednocześnie niepozbawione ambicji, przypominające ekranizację nieistniejącej książki Kapuścińskiego Civil War w momencie premiery budziło zainteresowanie branży jako najdroższy film w historii studia A24. Choć ryzyko było spore, wizjonerzy z Manhattanu raz jeszcze rozbili bank, a dzieło Garlanda okazało się sukcesem zarówno artystycznym, jak i finansowym.
Urodził się w 1970 roku w Londynie. Jako zaledwie dwudziestokilkulatek opublikował powieść Niebiańska plaża, która zyskała status kultowej. Karierę w świecie filmu zaczynał od pisania scenariuszy, współtworzył takie tytuły jak 28 dni później Danny’ego Boyle’a oraz Nie opuszczaj mnie Marka Romanka. Jego reżyserskim debiutem był thriller science fiction Ex machina. Pracował też przy grach wideo.
2015 Ex Machina
2018 Anihilacja / Annihilation
2020 Devs (tv)
2022 Men
2024 The Civil War