American Shorts to chyba najbardziej intymna i jednocześnie najbardziej uniwersalna sekcja American Film Festival. Filmy krótkometrażowe z jej tegorocznego programu w różny sposób podejmują temat poszukiwania tożsamości i konfrontacji ze światem. Mówią o przeżywaniu fascynacji, wstydzie, ambicjach i pragnieniu. Pomimo swojego pozornie prywatnego charakteru mają ogromny potencjał polityczny i społeczny – ich autorki i autorzy pochylają się nad kwestiami rasy, ciała, seksualności i pochodzenia. To filmy, które łączy nieskrępowana energia i przenikliwość.
Anna Winkler
16-letnia Claire i jej ojciec Ben wyjeżdżają za miasto, by odtworzyć ulubione świąteczne tradycje.
Anglia, 1813 rok. W trakcie długo wyczekiwanych oświadczyn panna Estrogenia Talbot dostaje okresu. Jednak zalotnik dziewczyny myśli, że jego wybranka jest ranna.
Laura dostaje wymarzoną pracę, ale jako imigrantka musi przebić się przez mur biurokracji, by zdobyć wizę do Europy i nakręcić reklamę Super Bowl. Wtedy odkrywa drzemiące w sobie nadprzyrodzone moce.
Para gejów musi przekazać swojej przywiązanej do tradycji żydowskiej rodzinie, że nie zamierza obrzezać nowo narodzonego syna.
Cierpliwość Poppy zostaje wystawiona na próbę, gdy jej arogancki i zapatrzony w siebie szef odrzuca prośbę o awans.
Świetnie nakręcony portret matki i córki, dwóch czarnych kowbojek, które łączy pasja do rodeo i barrel racingu.
Intymny portret dorastania. Połowa lat dwutysięcznych, przedmieścia Michigan. Zawstydzona gimnazjalistka Tess próbuje za wszelką cenę ukryć plamę na białej wykładzinie podczas pidżama party.