Mężczyźni. Wszyscy są tacy sami. Mogą nosić różne przebrania, być w różnym wieku, wykonywać różne profesje, ale każdy z nich ma tę samą twarz, grubo ciosaną, okrutną, paskudną. Wywodzą się z jednej linii genealogicznej, są echem dźwięczącym przez całą historię, aż od pradawnych czasów, kiedy Ewa zerwała owoc z drzewa poznania dobra i zła. Harper, straumatyzowana po drastycznym końcu związku, wyjeżdża odpocząć na prowincję. Zaczyna tam śnić na jawie koszmar, w którym napastowana jest przez bandę przedstawicieli płci brzydkiej i agresywnej. Film Alexa Garlanda wpisuje się w popularny ostatnio nurt arthouse’owego kina grozy. Motywy zaczerpnięte z folk horroru, horroru cielesnego i produkcji spod znaku home invasion zostają tutaj zaprzęgnięte w służbie dosadnej metafory. Pytanie tylko: czy oglądamy opowieść o mizoginii, czy o mizoandrii?
Neuchâtel International Fantastic FF 2022 – najlepsza europejska fantastyczna fabuła pełnometrażowa
Urodził się w 1970 roku w Londynie. Jako zaledwie dwudziestokilkulatek opublikował powieść Niebiańska plaża, która zyskała status kultowej i pokoleniowej. Karierę w świecie filmu zaczynał od pisania scenariuszy, współtworzył takie tytuły jak 28 dni później Danny’ego Boyle’a oraz Nie opuszczaj mnie Marka Romanka. Jego reżyserskim debiutem był thriller science fiction Ex Machina. Pracował też przy grach wideo.
2015 Ex Machina
2018 Anihilacja / Annihilation
2020 Devs (TV)
2022 Men