W bogatej posiadłości na południu Stanów Zjednoczonych samotne życie wiedzie Jewel Mae „Cookie” Orcutt, która wspominanie dawno zmarłego męża przerywa wyłącznie rozmowami z jedynym przyjacielem – czarnym kamerdynerem Willisem. Tymczasem w pobliskim miasteczku jej dwie siostrzenice, autorytarna Camille i całkowicie przez nią ubezwłasnowolniona Cora, przygotowują spektakl teatralny oparty na dramacie Oscara Wilde’a Salome. W rodzinne strony przybywa także córka tej ostatniej, Emma, kontestująca prawo i normy moralne. Gdy Cookie odbiera sobie życie, Camille, chcąc ukryć „hańbę samobójstwa”, pozoruje morderstwo. Niestety wszyscy jej wierzą, a ona sama staje się najbardziej podejrzaną sprawczynią. Kto zabił ciotkę Cookie? to jeden z najbardziej zabawnych, choć miejscami gorzkich filmów Altmana. Reżyser połączył tu broadwayowską farsę z klimatem utworów Williama Faulknera i Tennessee Williamsa. Pozostawił także miejsce na popisowe role kilku fenomenalnych aktorek z różnych pokoleń. To ich wzajemne konflikty, animozje i gry napędzają fabułę, w której mężczyźni zamieniają się w bezbarwnych statystów kobiecego świata.
MFF w Berlinie 1999 - Nagroda Związku Kin Arthouse'owych
(1925-2006) Wybitny reżyser, scenarzysta i producent amerykański. Twórca kilkudziesięciu filmów kinowych i telewizyjnych. Przełomem w jego karierze okazała się antywojenna satyra MASH, w której zaprezentował autorski styl portretowania zbiorowości: opierał się on na wielowątkowej narracji oraz nowatorskim montażu obrazu i dźwięku. W swojej twórczości z ironią pokazywał, jak tradycyjne role społeczne, środowiskowe konwenanse i mity kulturowe warunkują postawy ludzi.
1970 MASH
1975 Nashville
1977 Trzy kobiety / 3 Women
1992 Gracz / The Player
1993 Na skróty / Short Cuts
2001 Gosford Park