Oto kolejna odsłona współpracy stałego bywalca naszych festiwali Nathana Silvera ze scenarzystą C. Masonem Wellsem oraz z operatorem, a ostatnio reżyserem (The Sweet East) Seanem Price’em Williamsem, dzięki któremu możemy napawać się charakterystycznym pięknem zdjęć kręconych na taśmie filmowej. Pod względem zarówno treści, jak i stylu w Between the Temples pobrzmiewa inspiracja klasyczną czarną komedią Hala Ashby’ego Harold i Maud, ale za sprawą przenikliwej obserwacji społecznej czuć tu też autentyzm. Pomiędzy świątynią reguł – synagogą, w której pracuje bohater Jasona Schwartzmana – a świątynią serca tego młodego, acz owdowiałego kantora rośnie coraz większy dystans. Choć Ben stracił głos i brak mu woli życia, nawiązuje znajomość ze swoją dawną nauczycielką śpiewu (w tej roli niezwykła Carol Kane), która pragnie przejść spóźniony rytuał bat micwy, by stać się pełnoprawną członkinią żydowskiej społeczności. Ich spotkanie nieoczekiwanie wywróci świat mężczyzny do góry nogami. W końcu przecież mamy tyle lat, na ile się czujemy, a miłość niejedno ma imię.
Champs-Élysées FF 2024 - najlepszy reżyser, Nagroda Krytyków
Ukończył prestiżową Tisch School of the Arts. Z kilkunastoma tytułami na koncie Nathan Silver jest nestorem amerykańskiego filmu niezależnego. „The New Yorker” nazwał go modernistycznym mistrzem melodramatu. Jego filmy były pokazywane m.in. na festiwalach w Edynburgu, Wiedniu, na Slamdance i Tribece. Reżyser zwykle miesza techniki improwizacji i dokumentalne, by uzyskać intymny, nieoszlifowany portret swoich bohaterów. Inspirują go powieści Dostojewskiego, kino Mike’a Leigh, Érica Rohmera i Andrzeja Żuławskiego.
2009 The Blind
2012 Exit Elena
2013 Soft In the Head
2014 Czas niepewności / Uncertain Terms
2015 Stinking Heaven
2018 Mistyfikator / The Great Pretender