Dwie siostry May i June przybywają do Nowego Jorku w poszukiwaniu pracy. Nie mają ani pieniędzy, ani wykształcenia, tylko urodę i cięty język. Znajdują nocleg w tanim hoteliku i ruszają na podbój miasta. May zdobywa posadę asystentki naukowca, natomiast June zatrudnia się jako telegrafistka. Komedia Arzner osadzona jest w społecznych realiach Wielkiego Kryzysu, a bohaterki są nowoczesną reinterpretacją wzorców rozważnej i romantycznej. Siostry, identyczne na początku, zmieniają się wraz ze zdobywaniem doświadczeń. Naiwna, zakochana May wygląda coraz delikatniej, a pozbawiona złudzeń June coraz nowocześniej. Rozsądna siostra potrafi w porę rozpoznać i szansę, i pułapkę, a kwestie małżeńskie wyjaśnia z rewolwerem w ręku. Pracujące dziewczyny są dziełem kobiet: reżyserki Arzner, scenarzystki Zoë Akins i autorki adaptowanej sztuki Very Caspary – i to właśnie dialogi okazują się największym atutem produkcji. Film miał ograniczoną dystrybucję i promocję, prawdopodobnie z powodu wątku nieślubnej ciąży, mimo że został zrealizowany przed wprowadzeniem Kodeksu.
35mm preservation print courtesy of the UCLA Film & Television Archive.
Reżyserka, pionierka kina kobiet, producentka, wykładowczyni. Jej kariera filmowa przypada na okres klasycznego Hollywood. Arzner przez lata współpracowała z wytwórniami Paramount i RKO, również jako niezależna filmowczyni. Pierwsza kobieta w Amerykańskiej Gildii Reżyserów, 16 pełnometrażowymi filmami fabularnymi w dorobku. Kreatorka gwiazd, pracowała m.in. z Clarą Bow, Katharine Hepburn czy Joan Crawford. Specjalizowała się w komediach romantycznych i melodramatach. Zapisała się w historii kina filmem Tańcz, dziewczyno, tańcz.
1927 Polowanie na kawalera / Get Your Man
1929 Dzikie przyjęcie / The Wild Party
1931 Pracujące dziewczęta / The Working Girls
1933 Christopher Strong
1940 Tańcz, dziewczyno, tańcz / Dance, Girl, Dance