Tancerki kabaretowe Judy i Bubbles ruszają na podbój Nowego Jorku. Judy, klasyczna balerina, bezskutecznie szuka angażu w teatrze. Z kolei charakteryzująca się komediowym temperamentem Bubbles wyrasta na królową burleski i znajduje dla przyjaciółki zatrudnienie w roli asystentki. Show staje się coraz bardziej popularny na Broadwayu, ale Judy, będąc obiektem kpin męskiej publiczności, czuje się nieswojo. Scenariusz napisała Vicki Baum, austriacka pisarka współpracująca z Hollywood. Dorothy Arzner była pierwszą reżyserką, która spektakularnie zerwała z konwencją przyjemności wzrokowej w kinie, zgodnie z którą kobieta jest jedynie obiektem spojrzenia. Nie tylko oddała spojrzenie głównej bohaterce, ale też głos kobiecie wśród publiczności, sekretarce impresario. Jakość filmu i taniec jako jego centralny motyw pozwalają widzieć w nim najbardziej osobisty i najodważniejszy film Arzner. Z biegiem lat zajął on kluczowe miejsce nie tylko w jej dorobku, ale też w annałach krytyki feministycznej, która uznała moment odwrócenia spojrzenia jako kamień milowy w historii kina kobiet.
Reżyserka, pionierka kina kobiet, producentka, wykładowczyni. Jej kariera filmowa przypada na okres klasycznego Hollywood. Arzner przez lata współpracowała z wytwórniami Paramount i RKO, również jako niezależna filmowczyni. Pierwsza kobieta w Amerykańskiej Gildii Reżyserów, 16 pełnometrażowymi filmami fabularnymi w dorobku. Kreatorka gwiazd, pracowała m.in. z Clarą Bow, Katharine Hepburn czy Joan Crawford. Specjalizowała się w komediach romantycznych i melodramatach. Zapisała się w historii kina filmem Tańcz, dziewczyno, tańcz.
1927 Polowanie na kawalera / Get Your Man
1929 Dzikie przyjęcie / The Wild Party
1931 Pracujące dziewczęta / The Working Girls
1933 Christopher Strong
1940 Tańcz, dziewczyno, tańcz / Dance, Girl, Dance