Teksas, anus mundi. Nihilistyczne arcydzieło Tobe’a Hoopera, będące archetypicznym reprezentantem nurtu gore, stanowi studium degrengolady. Reżyser niczym antropolog zwiedza z kamerą południowy stan, w którym amerykańska cywilizacja cofnęła się do jaskiniowych pierwocin – albo też osiągnęła dojrzałą, postapokalityczną formę. Na falach radiowych płyną doniesienia o kolejnych niepokojących incydentach. Żółtawe światło słońca, jakby chore i umierające, pada na wyludnione krajobrazy, gdzie pośród suchych traw kryją się zrujnowane domostwa. W zakazane rejony Teksasu wybiera się na wycieczkę grupka dzieciaków, aby stanąć oko w oko z (nie)ludzkim bestialstwem. Jak się okazuje, w okolicy grasuje zwalisty zwyrodnialec w skórzanej masce oraz jego krewni, przedstawiciele podupadłej rodziny o rzeźniczych tradycjach. Werystyczna konwencja filmu stopniowo coraz bardziej wychyla się w stronę groteski, aż w finale osiąga operowy poziom szaleństwa.
Żył w latach 1943-2017. Urodził się w Austin w Teksasie. Zadebiutował filmem Eggshells. Przełomem okazał się dla niego drugi pełny metraż Teksańska masakra piłą mechaniczną, która stała się kasowym przebojem i z czasem zyskała status klasyka kina grozy. W ciągu późniejszej kariery Hooper dalej eksplorował konwencję horroru. Jego innym wielkim przebojem był Duch, zrealizowany pod producenckim patronatem Stevena Spielberga.
1969 Eggshells
1974 Teksańska masakra piłą mechaniczną / The Texas Chain Saw Massacre
1976 Zjedzeni żywcem / Eaten Alive
1981 Lunapark / The Funhouse
1982 Duch / Poltergeist