Joe (znakomity Cole Doman) po długiej nieobecności wraca do rodzinnego miasteczka. Jako dziennikarz planuje przygotować materiał na temat miejscowego szpitala psychiatrycznego, w którym przed laty odebrało sobie życie ośmiu mężczyzn. Badając tę sprawę, stopniowo poddaje się ponurej, klaustrofobicznej atmosferze miejsca, które wyzwala w nim dawne traumy i wspomnienia. Wkrótce poznaje też tajemniczego mężczyznę – Luke’a, z którym wchodzi w intymną relację. Matthew Fifer po raz kolejny (po świetnej Cykadzie, nagrodzonej m.in. na polskim LGBT Film Festivalu) tworzy mocne queerowe kino, nawiązując do wątków z własnego życia: film nakręcono w jego rodzinnym domu, wśród miejsc z jego dzieciństwa. Tym razem reżyser ubiera historię w kostium gatunku, opowiadając językiem thrillera o samotności, odrzuceniu i społecznej opresji. Czerpanie z tradycji kina odbywa się tu zresztą na wielu poziomach. Już sam tytuł odnosi się nie tylko do nazwy filmowego miasteczka, ale też do Kodeksu Haysa – konserwatywnego zestawu wytycznych z lat 30., który wprowadził do Hollywood cenzurę obyczajową, zakazującą m.in. przedstawianie miłości homoseksualnej.
Absolwent studiów filmowych na nowojorskiej The New School. W przeszłości pracował m.in. przy filmach krótkometrażowych, reklamach, serialach i wysokobudżetowych produkcjach, m.in. Avengers (2012). W 2016 roku zrealizował swój pierwszy film krótkometrażowy Pop (2016). Cztery lata później zadebiutował w pełnym metrażu Cykadą (2020) – inspirowaną własnym życiem historię, w której zagrał ze swoim partnerem.
2016 Pop (short)
2017 Bagdad, Florida (short)
2020 Cykada / Cicada
2024 Haze