Bridget spędza noc z poznanym na imprezie chłopakiem, by nazajutrz rano odkryć, że w trakcie seksu dostała okresu. Ślady krwi są nie tylko na pościeli, ale i na twarzach dziewczyny i jej partnera. Przygodni kochankowie, zmieszani, lecz nie wstrząśnięci, zabierają się do sprzątania. Pierwsze kilka minut filmu zwiastuje tonację całości – debiut Alexa Thompsona charakteryzuje się równocześnie szczerością i lekkością, których połączenie daje często prowokacyjny efekt. Oto trzydziestokilkuletnia, raczej pogubiona Bridget dowiaduje się, że jest w ciąży i poddaje się aborcji, zaczyna też pracę jako opiekunka małej Frances, rezolutnej córki pary lesbijek. Nie jest to bynajmniej opowieść o traumie, macierzyńskim instynkcie i spóźnionym dojrzewaniu. Zamiast tego dostajemy ciąg zaskakujących scenek z rozchwianego życia młodej kobiety, która metrykalnie lokuje się na granicy pokoleń X i Y. Film Thompsona doceniła publiczność festiwali SXSW i L.A. Outfest oraz krytycy na paryskim Champs-Élysées Film Festivalu.
Reżyser, scenarzysta i producent mieszkający w Chicago. Studiował na Uniwersytecie DePauw w Greencastle w stanie Indiana. Jest twórcą kilku krótkometrażówek, a zrealizowane przez niego pełnometrażowe filmy Święta Frances (2019) i Obchód (2022) były pokazywane na AFF. Premiera jego najnowszego dzieła Światełko w tunelu (2024), wyreżyserowanego wraz z Kelly O’Sullivan, odbyła się na festiwalu Sundance.
2002 The Harder They Fall (short)
2015 Irene & Marie (short)
2018 Big Bad Wolf (short)
2019 Święta Frances / Saint Frances
2022 Obchód / Rounding
2024 Światełko w tunelu / Ghostlight