Zawsze uwielbiałem samochody, broń i aparaty fotograficzne. Samochody i broń wpędziły mnie w kłopoty. Aparaty nie – mówił wybitny fotograf Jim Marshall (1936-2010). To on robił najsłynniejsze zdjęcia na festiwalu Woodstock, a także towarzyszył w trasach koncertowych i sesjach nagraniowych gigantom rocka i jazzu: od Johna Coltrane’a i Milesa Davisa po Rolling Stonesów i Beatlesów. Jego fotografie, często bardzo intymne, pokazujące wielkie gwiazdy nie tylko na scenie, lecz także w chwilach skupienia i samotności, są fascynującą opowieścią o muzycznej i kulturalnej rewolucji przełomu lat 60. i 70. Nazywał samego siebie „reporterem z aparatem”, bowiem unikał pozowanych zdjęć i stylizacji. A jednocześnie żył jak gwiazda rocka, pakując się co chwila w kłopoty z prawem. Reżysera dokumentu intrygowały nie tylko zdjęcia Marshalla, lecz przede wszystkim jego złożona osobowość. Był chodzącym paradoksem, niezmiernie miły, lecz skłonny do wybuchów. I z tego był znany, bo łączył w sobie to, co w człowieku najlepsze i najgorsze.
MFF w San Francisco 2019 - Nagroda Publiczności
Brytyjski reżyser, operator, fotograf i perkusista jazzowy. Absolwent London College of Fashion. Wśród swoich ulubionych reżyserów wymienia m.in. Woody’ego Allena, Hala Ashby’ego i Boba Rafelsona. Przez 30 lat współpracował z muzykami, wreszcie zadebiutował jako filmowiec portretem popularnego wokalisty jazzowego Gregory’ego Portera. Jego drugi dokument Show Me the Picture... miał premierę na festiwalu SXSW. Obecnie Bailey ma w planach dokument poświęcony wpływowi Kościoła Zielonoświątkowego na życie czarnych imigrantów w Wielkiej Brytanii.
2016 Gregory Porter: Don’t Forget Your Music
2019 Show Me the Picture: historia Jima Marshalla / Show Me the Picture: The Story of Jim Marshall