Sennemu wybrzeżu wschodniej Florydy zagraża tornado. Podczas gdy część mieszkańców w popłochu pakuje manatki, niektórzy oczekują końca z zaskakującym spokojem. Bohaterami filmu są ludzie z peryferii: bywalcy moteli, pracowniczka sklepu z pamiątkami czy barowi stand-uperzy (w tych rolach głównie naturszczycy). 27-letnia Alexandra Simpson (nie tylko reżyserka, ale też scenarzystka, montażystka i producentka filmu) swoim niezależnym debiutem postawiła sobie poprzeczkę wysoko i została doceniona – premiera Ciszy przed burzą odbyła się podczas tegorocznego Międzynarodowego Tygodnia Krytyki na festiwalu w Wenecji. Obraz Simpson wyróżnia się fascynacją liminalnymi przestrzeniami oraz autorskim językiem wizualnym. Kamera Sylvaina Froidevaux skupia się na barwach, teksturach i światłach – tych ostatnich operator szuka m.in. w piorunach przecinających niebo, neonach podupadłych lokali czy basenowych LED-ach. Reżyserka, konsekwentnie rozwijając osobny język filmowy, umiejętnie ukazuje oczekiwanie na nadciągającą tragedię, któremu towarzyszy obezwładniające poczuciu apatii.
MFF w Wenecji 2024 - Grand Prize Venice International Critics' Week, Specjalne Wyróżnienie
Urodzona w 1997 roku w Paryżu. Na Sorbonie studiowała literaturę, historię i teorię kina. Jednocześnie pracowała w teatrze. Absolwentka montażu na genewskiej Haute École d'Art et de Design. Cisza przed burzą to jej reżyserski debiut.
2024 Cisza przed burzą / No Sleep Till