Kiedy byłam nastolatką, często brakowało mi słów, którymi mogłabym zareagować, gdy były mi one naprawdę potrzebne. Udało mi się je odnaleźć dopiero później – powiedziała India Donaldson podczas tegorocznej premiery swojego filmu na festiwalu w Sundance. Jej pełnometrażowy debiut jest intymną, subtelną opowieścią o cichym buncie, w której najwięcej dzieje się właśnie między słowami – w niewypowiadanych lękach, wzajemnych żalach i tęsknotach. Główną bohaterką jest 17-letnia Sam (niezwykle dojrzała rola Lily Collias), która razem z ojcem i jego kolegą jedzie na weekend w góry. Wspólna wycieczka, od początku przebiegająca niezgodnie z planem, stanie się okazją do niewygodnych rozmów, międzypokoleniowych zderzeń i konfrontacji z trudnymi emocjami. Film Indii Donaldson ze wspaniałymi zdjęciami Wilsona Camerona brał udział w zeszłorocznej odsłonie US in Progress i otrzymał na niej główną nagrodę. Za jego postprodukcję była odpowiedzialna firma Fixafilm.
Amerykańska reżyserka i scenarzystka, prywatnie córka australijsko-nowozelandzkiego reżysera Rogera Donaldsona. Obecnie żyje w Los Angeles, ale wcześniej przez ponad dziesięć lat mieszkała w Nowym Jorku, gdzie m.in. studiowała literaturę angielską na Vassar College. Pracowała też m.in. w branży tekstylnej. Jako reżyserka filmowa zadebiutowała w 2016 roku krótkometrażową produkcją Medusa. Wyróżniona podczas zeszłorocznej edycji US in Progress Dobra córka jest jej pierwszym projektem pełnometrażowym.
2018 Medusa (short)
2019 Hannahs (short)
2021 If Found (short)
2024 Dobra córka / Good One