Tytuł, który na festiwalu w Toronto wywołał wśród publiki ekstremalne reakcje. Preperski musical, psychodrama i paraboliczna historia o wypieraniu współodpowiedzialności za zbrodnię. Jesteśmy w świecie po katastrofie, w pełnym przepychu bunkrze ekscentryczna rodzinka prowadzi dość przyjemne życie. Matka (Tilda Swinton) dekoruje ściany Monetem, podczas gdy jej syn (George McKay) wraz z ojcem (Michael Shannon) zajmuje się spisywaniem rodowych kronik. Mimo postapokaliptycznej rzeczywistości wciąż żyją zgodnie z neoliberalną zasadą ciągłej produktywności. Ich codzienność wkrótce zaburzy przybyszka z powierzchni (Moses Ingram), której historie doprowadzą do ideologicznego zamętu pośród domowników. Po ponad dekadzie od Sceny zbrodni (dokumentu o masowych mordach w Indonezji) Joshua Oppenheimer wraca z tytułem podobnego kalibru, który podobnie jak Strefa interesów Jonathana Glazera konfrontuje widzów z wyjątkowo paskudnym obliczem człowieka.
Amerykański reżyser, producent filmowy, jak również akademik na londyńskim University of Westminster urodzony w 1974 roku. Jego najbardziej uznane dzieło to Scena zbrodni – nowatorski formalnie dokument o masowych czystkach w Indonezji. Film został nagrodzony statuetką BAFTA oraz Nagrodą Jury Ekumenicznego na Berlinale, a także przyniósł reżyserowi nominację do Oscara. W swojej twórczości zajmuje się radykalizacją postaw, społeczną odpowiedzialnością i ludzką skłonnością do przemocy. Mieszka w Kopenhadze.
1996 These Places We've Learned to Call Home (short)
1998 The Entire History of the Louisiana Purchase
2003 The Globalisation Tapes
2012 Scena zbrodni / The Act of Killing
2014 Scena ciszy / The Look of Silence
2021 The Rifleman (short doc.)
2022 The End