Dzień weselny, reż. Robert Altman
25/10/23

Bilety i dostępy do filmów online w sprzedaży! Co poleca dyrektorka AFF-u?

Znamy program 14. AFF. „Pamięć” Michela Franco zamknie tegoroczną edycję Precz ze schematami! Sprawdź program „Pomiędzy” – nowej sekcji AFF-u

Od wielkomiejskiej dżungli Nowego Jorku, przez bujne pola Teksasu, po słoneczną Kalifornię, a nawet dalej – ku krainie wyobraźni, w której panuje czarnoksiężnik Oz, czy światom wirtualnym, gdzie nie ma (prawie) żadnych granic. Tegoroczny American Film Festival stwarza niepowtarzalną okazję, aby przemierzyć USA wzdłuż i wszerz, a wszystko to w wygodnym kinowym fotelu (lub na domowej kanapie, dzięki pokazom na NH VOD). 

Przed nami 126 filmów, w sumie aż 9879 minut filmowych doznań. Dziś rozpoczynamy sprzedaż biletów na pokazy stacjonarne i dostępów do seansów online. Jak odnaleźć się w tym amerykańskim dobrobycie? Od czego najlepiej zacząć przygodę z 14. AFF-em? Z pomocą śpieszy Ula Śniegowska, dyrektorka festiwalu, która przygotowała zestaw tytułów, których nie można przegapić.

Kup bilety na pokazy kinowe

Kup dostępy do filmów online

Bilety i dostępy (w tym pakiety dostępów) można kupić wyłącznie online. Kasy festiwalowe w Kinie Nowe Horyzonty zostaną otwarte 7 listopada o godz. 9:00. Wszelkie informacje na temat sposobu zakupu oraz cennik zamieściliśmy w naszym przewodniku. Na pokazy stacjonarne zapraszamy od 7 do 12 listopada, zaś do 19 listopada można zaprosić AFF do swoich domów – dzięki seansom online na platformie Nowe Horyzonty VOD.

Bilety i dostępy online: przewodnik

Wolisz słuchać? Mamy na to radę

Mianowicie podcast, w którym Ula Śniegowska (w zwięzły, konkretny, ale niezmiennie wspaniały sposób) opowiada o tegorocznym programie AFF-u. To zarazem odcinek inaugurujący podcast Stowarzyszenia Nowe Horyzonty, więc liczymy, że to początek pięknej przyjaźni.

Słuchaj na Youtube

Od czego zacząć? Sprawdź top 10 Uli Śniegowskiej

1. Przesilenie zimowe, reż. Alexander Payne – Paul Giamatti jako nielubiany nauczyciel, którego wizerunek ociepla się z każdym promieniem zimowego słońca, gdy decyduje się zaopiekować zagubionym w świecie nastolatkiem. Stylowa, subtelna opowieść osadzona w latach 70. w akademickim kręgu Wschodniego Wybrzeża.

2. Dreamin’ Wild, reż. Bill Pohlad – fabularny Sugarman z Caseyem Affleckiem jako rokendrollowcem przywróconym do łask po latach.

3. oraz 4. Część druga projektu (trzyletniego), czyli retrospektywa twórczości Roberta Altmana – polecam szczególnej uwadze mniej znane filmy-portrety kobiet, zwłaszcza Wróć, Jimmy Deanie – przekrój postaw członkiń dawnego klubu fanek zmarłego aktora oraz Obrazy – Bergmanowski portret kobiety w kryzysie (Alex Garland w Men czerpał z koncepcji Altmana pełnymi garściami).

5. Retrospektywa: Camille Billops i James V. Hatch  – polecam całościowo; to nieznane perły filmu dokumentalnego – szczere, bezpośrednie, rozbrajające obrazy świata mało dotąd rozpoznanego, Afroamerykanek lat 80. Uwagę warto zwrócić zwłaszcza na dwa filmy dotyczące rodziny samej Billops: Suzanne, Suzanne oraz Odnaleźć Christę.

6. Crookedfinger, reż. Jason Cortlund, Julia Halperin – premiera światowa. Ukończony w warszawskiej firmie Fixafilm thriller psychologiczny dobrych znajomych AFF-u: Julii Halperin i Jasona Cortlunda.

7. Wszystkie filmy Alexa Rossa Perry’ego, a zwłaszcza jeden z pierwszych w karierze, niepokazywany dotąd w Polsce, Paleta barw, z Alexem w roli głównej. Do tego dwa świetne obrazy sarkastycznie podsumowujące środowisko nowojorskich intelektualistów, uosabianych przez postaci Jasona Schwartzmana (Do ciebie, Filipie; Złote wyjście) oraz kobiet na skraju, których szaleństwo oddaje perfekcyjnie Elisabeth Moss (Her Smell).

8. Tu również więcej niż jeden tytuł, ale za to jeden temat – dokumentalne portrety ikon muzyki amerykańskiej i implikacja sławy dla osobowości bohaterów: porywający Carlos, reż. Rudy Valdez oraz przejmująca Joan Baez. Jestem szumem, reż. Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor.

9. Return to Reason, reż. Man Ray – okazja, by posłuchać duetu Jima Jarmuscha i Cartera Logana (SQÜRL) i docenić swobodę twórczą Mana Raya i awangardzistów lat 20. Dziś takich wolnych duchów ze świecą szukać!

10. Przeciw wszystkim wrogom, reż. Charlie Sadoff – obrzeża demokracji, podłoże zmian społecznych, które doprowadziły do ataku na Kapitol 6 stycznia 2021 roku. Ku przestrodze.


pozostańmy w kontakcie
przyjaciele festiwalu