Nightbitch, reż. Marielle Heller
26/09/24

Jedyne pokazy kinowe „Nightbitch” Marielle Heller w programie 15. AFF

Władczyni spojrzenia. Retrospektywa Dorothy Arzner podczas 15. AFF Znamy projekty wybrane na US in Progress 2024

Ciało: fascynujące, przerażające, skupiające jak w soczewce role społeczne, będące nieustannym polem bitwy o definicję tego, co „normalne”. Ciało w ostatnich latach stało się pełnoprawnym (i pełnokrwistym) bohaterem (lub lepiej: bohaterką) filmów obsypanych nagrodami i wywołujących ożywione dyskusje. Nightbitch Marielle Heller to kolejny dowód na to, że trwa era znakomitych filmowych historii, które poprzez opowieść o cielesności mówią nam wiele o dzisiejszym świecie. 

Mamy wielką przyjemność ogłosić, że Nightbitch, ze zjawiskową Amy Adams w roli głównej, znajdzie się w programie 15. American Film Festival (5-11 listopada), w prestiżowej sekcji Highlights. Będzie to jedyna okazja, żeby zobaczyć Nigthbitch na kinowych ekranach.

Trwa sprzedaż karnetów oraz akredytacji dziennikarskich i branżowych na 15. AFF.

Kup karnet

Zamów akredytację dziennikarską

Zamów akredytację branżową

Zachęcamy też, aby dołączyć do drużyny American Film Festival – w ramach wolontariatu festiwalowego. Na zgłoszenia czekamy do 7 października.

Więcej szczegółów

Ciało pozytywn(i)e

Ciało jako punkt wyjścia do szalonej opowieści o rodzicielstwie – to w nagrodzonym Złotą Palmą Titane Julii Ducournau; ciało jako lustro, w którym odbija się toksyczny kult młodości i równie toksyczny show-biznes w Substancji Coralie Fargeat; a teraz – w Nightbitch Marielle Heller – ciało jako nośnik dla przewrotnej historii o pułapce społecznych norm i drzemiącej w nas pierwotnej bestii. Te trzy filmy dzieli niewielki odstęp czasu, a łączą wybitne kobiety za kamerą i przed kamerą (odpowiednio: Agathe Rousselle, Demi Moore i Margaret Qualley oraz nominowana do Oscara Amy Adams, która nie przestaje – pozytywnie! – zaskakiwać). Łączy także reżyserska odwaga, autorski pazur i umiejętność zabawy samym językiem filmu. Wszystko to odnajdziemy w Nightbitch, w zestawie z błyskotliwym humorem i równie błyskotliwymi obserwacjami na temat macierzyństwa oraz miłości.

Nightbitch: pieskie życie?

„Matka” (Amy Adams) to przybita codzienną rutyną opieki nad dzieckiem artystka, która na jakiś czas zrezygnowała z kariery i życia towarzyskiego. Jak w Dniu świstaka co rano smaży tosty i podaje owocową papkę, po czym wychodzi na spacerek z maluchem. Wraz z rosnącą frustracją pojawia się nadmierne owłosienie i apetyt na surowe mięso. Czyżby jej życie schodziło na psy…?

Przenikliwa bibliotekarka podsuwa zaskakujące lektury, a wspomnienia z dzieciństwa jedynie podsycają zew natury.

W trzeciej fabule, opartej na bestsellerze pod tym samym tytułem, Marielle Heller (Czy mi kiedyś wybaczysz, Dziennik nastolatki) płynnie przechodzi z komedii w baśń, łącząc realizm magiczny z elementami body horroru. W aktorskim tour de force Amy Adams poddaje się nie tylko fizycznej, ale i wewnętrznej transformacji. Mówiący o meandrach macierzyństwa, biologicznym uwikłaniu, tożsamości matki, rzadko poruszanych aspektach kobiecej egzystencji, Nightbitch może stać się obrazem równie gorąco dyskutowanym, co nagrodzona za scenariusz w Cannes, przełomowa dla feminizmu „cielesnego” Substancja Coralie Fargeat (autorka opisu: Ula Śniegowska).

 

15. American Film Festival odbędzie się w dniach 5-11 listopada, tradycyjnie we Wrocławiu. Pełny program ogłosimy 22 października w samo południe. Dzień później (o tej samej porze) rozpocznie się sprzedaż pojedynczych biletów na seanse stacjonarne. W tym roku, za sprawą części online’owej, ponownie będzie można zaprosić festiwal do swoich domów. Szczegóły na temat wirtualnej odsłony wydarzenia podamy wkrótce.


pozostańmy w kontakcie
przyjaciele festiwalu