The Last Showgirl, reż. Gia Coppola
7/10/24

„The Last Showgirl” w programie 15. American Film Festival

Ich własna droga. Sekcja Kowbojki podczas 15. American Film Festival Szczęścia chodzą parami, czyli sekcja Festival Favorites na 15. AFF

Koniec? Tylko w tytule. Choć to film o końcu wieloletniej kariery i końcu złudzeń po przebudzeniu z amerykańskiego snu, to także wielki powrót Pameli Anderson, choć ta tak naprawdę nigdzie nie zniknęła, ale jej życie zostało niesprawiedliwie przykryte ciężarem medialnych sensacji i plotek. To również reżyserski powrót Gii Coppoli, która za swoje najnowsze dzieło zdobyła Specjalną Nagrodę Jury na MFF w San Sebastián. Z przyjemnością i dumą ogłaszamy, że The Last Showgirl – dzięki współpracy z Gutek Film – zaprezentujemy w ramach 15. American Film Festival (5-11 listopada).

A skoro już mamy Waszą uwagę, to przypominamy, że jeszcze tylko dzisiaj – do końca dnia – można nadsyłać zgłoszenia do festiwalowego wolontariatu.

Więcej szczegółów

Do 18 października (lub do wyczerpania puli) sprzedaż karnetów oraz akredytacji dziennikarskich i branżowych na tegoroczny AFF.

Kup karnet
Zamów akredytację dziennikarską
Zamów akredytację branżową

The Last Showgirl, czyli nowy początek

Historia (lub lepiej: herstoria) dzieje się na naszych oczach. Coralie Fargeat rozlała Substancję, a razem z nią nowe otwarcie w dyskusji o niezdrowym kulcie młodości i wyśrubowanych, nierealnych standardach piękna podgrzewanych przez media. Gia Coppola podbija stawkę i również rozprawia się z show-biznesem spychającym na margines nawet największe gwiazdy, które mimo lat spędzonych na scenie muszą usunąć się w cień ze względu na starzejące się ciało. Pamela Anderson – podobnie jak Demi Moore w Substancji udowadnia, że talent nie ma daty przydatności, zaś Gia Coppola pozwala jej rozwinąć aktorskie skrzydła.

Shelley (Pamela Anderson) od trzech dekad występuje jako tancerka w rozbieranej rewii w Las Vegas. Swoją pracę traktuje nie tylko jako formę rozrywki dla masowego odbiorcy, ale przede wszystkim sztukę, korzeniami sięgającą do najlepszych wzorców francuskiej burleski. Choć osiągnęła mistrzostwo w swoim fachu, prowadzący show postanawiają zastąpić ją młodszym, „wizualnie apetyczniejszym” pokoleniem. Shelley staje więc przed dylematem: co zrobić dalej ze swoim życiem, skoro jej największy atut – ciało – przestało być atrakcyjne?

Coppola prowadzi całą opowieść w stonowany, uważny sposób, a w samej historii przemyca także opowieść o losach Pameli Anderson – której życie wciąż oglądane jest głównie przez pryzmat jej cielesności. Oprócz Anderson na ekranie zobaczymy m.in. świetną Jamie Lee Curtis oraz Dave’a Bautistę, który otwiera na nowo swoją karierę po wieloletniej przygodzie z uniwersum Marvela.


pozostańmy w kontakcie
przyjaciele festiwalu